Skip to content

بنیان‌گذار توییتر: قیمت بیت کوین به فراتر از یک میلیون دلار می‌رسد

پیش بینی بنیانگذار تویتیتر از قیمت ۱ میلیون دلاری بیت کوین در سال ۲۰۳۰
در
خواندن در ۱ دقیقه

جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر (۲۰۲۱-۲۰۱۵)، در طول دوران رهبری خود در این پلتفرم شبکه‌های اجتماعی به ارزهای دیجیتال علاقه‌مند شد و اکنون به طور کامل بر این حوزه تمرکز دارد.

دورسی در مصاحبه‌ اخیر خود گفت: «حیرت‌انگیزترین ویژگی بیت کوین، به غیر از داستان شکل‌گیری آن، این است که هر کسی روی آن کار می‌کند، با آن حقوق می‌گیرد یا آن را برای خود می‌خرد – در واقع هر کسی که برای بهبود آن تلاش می‌کند – کل اکوسیستم را بهتر می‌کند و این باعث افزایش قیمت می‌شود.»

در حالی که با قیمت بیت کوین در حال حاضر (حدود ۶۰ هزار دلار)، رسیدن به یک میلیون دلار برای مخاطب عادی دور از ذهن به نظر می‌رسد، اما افراد سرشناس دیگری هم در این صنعت پیش‌بینی‌های مشابهی داشته‌اند. کتی وود، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت سرمایه‌گذاری آرک اینوست، حتی فراتر رفته و پیش‌بینی کرده است که این ارز دیجیتال تا سال ۲۰۳۰ به ۱.۵ میلیون دلار برسد.

دورسی از زمان کناره‌گیری از سمت مدیرعاملی توییتر در سال ۲۰۲۱، به حامی سرسخت صنعت ارز دیجیتال تبدیل شده و طی سال‌های گذشته رهبری و حمایت از چندین پروژه را بر عهده داشته است. او در سال ۲۰۱۹ از استارت‌آپ شبکه اجتماعی BlueSky پشتیببانی کرد، اما اخیرا به دلیل ورود به پلتفرم شبکه‌ اجتماعی غیرمتمرکز یعنی Nostr، از این پروژه فاصله گرفته است.

دورسی در سال ۲۰۰۹ شرکتی به نام اسکوئر (Square) تاسیس کرد که با افزایش علاقه او به فناوری بلاک‌چین، در سال ۲۰۲۱ به Block تغییر نام داد و اکنون مشغول ایجاد نوعی کاملاً غیرمتمرکز از استخراج ارز دیجیتال بیت کوین است.

;