Skip to content

اولین کلیسای جهان توکنیزه شد

اولین کلیسای جهان توکنیزه شد
در
خواندن در ۱ دقیقه

یک شبکه از گروه‌های وابسته به کلیسا به نام «خانه دعای کلرادو» در تلاش برای خرید ساختمانی به ارزش ۲.۵ میلیون دلار، کلیسای اصلی خود را به صورت دیجیتال (توکن) درآورده است.

Blake Bush، کشیشی که این پروژه را هدایت می‌کند، می‌گوید که از قدرتی برتر الهام گرفته است تا از فناوری بلاک چین به عنوان ابزاری برای پیشبرد مأموریت این گروه استفاده کند.

توکنیزه کردن ساختمان کلیسا

به گزارش فوربز، جماعت بوش و سایر گروه‌های کلیسایی، این ساختمان را از صاحب آن، یک تاجر محلی که مالکیت یک نمایندگی خودرو را نیز دارد، اجاره کرده بودند.

این ساختمان ۱۱,۴۵۷ فوت مربعی به دلیل نمای سنگی‌اش به نام “کلیسای سنگی قدیمی” معروف است و در سال ۲۰۲۲ از سوی مالک فعلی به قیمت ۲.۲ میلیون دلار خریداری شده است. گزارش‌ها حاکی است که بوش و گروه خانه دعای کلرادو قصد دارند این ساختمان را به قیمت ۲.۵ میلیون دلار خریداری کنند.

بوش می‌گوید که پس از تجربه‌ای معنوی، به ایده توکنیزه کردن ساختمان – یعنی تبدیل آن به یک دارایی دیجیتالی که می‌تواند به سهام تقسیم شود – دست یافته است.

او به فوربز گفت: «من صدایی آسمانی را شنیدم که گفت: ساختمان را توکنیزه کن.» او اضافه کرد که سال‌ها برای این موضوع دعا کرده و صدایی آسمانی به او گفته است که «برو خانه من را بگیر.»

بلاکچین و املاک و مستغلات

برای تحقق این مأموریت مقدس، بوش و گروهش ارز دیجیتالی دیجیتالی به نام “Stone Coin” ایجاد کردند تا از طریق آن برای خرید کلیسای سنگی قدیمی پول جمع‌آوری کنند. این سکه به یک توکن املاک و مستغلات متصل است که توسط REtokens ایجاد شده و بر روی بلاک چین خصوصی Polymesh اجرا می‌شود.

مانند هر پروژه توکنیزه کردن، نتایج به میزان جریان مثبت توکن و ارزش واکنش به آن بستگی دارد. گزارش‌ها حاکی از آن است که این پروژه پس از جمع‌آوری نیمی از هدف خود، به دنبال جذب سرمایه‌گذاران بیشتری است.

در آینده، هیئت مدیره توکن که شامل بوش و دیگر رهبران مذهبی و همچنین شهردار یک شهر نزدیک است، قصد دارند فروش توکن‌ها را به غیر از اعضای این جامعه نیز باز کنتد. هرچند این امر ممکن است مالکیت دارایی دیجیتال را در معرض خطر تصاحب توسط افراد خارجی قرار دهد، اما به نظر نمی‌رسد که بوش نگران این مسئله باشد.

هنگامی که از او پرسیدند که به عنوان مثال اگر شیطان‌پرستان توکن‌های کلیسا را خریداری کنند چه خواهد شد، بوش با شوخی پاسخ داد: «خوشحال می‌شوم، بیایید شما را با مسیح آشنا کنیم.»

دیدگاه‌ها

;