Skip to content

بازار بیت کوین به شکل کشنده‌ای ملال آور شده، اما کف قیمت نزدیک است

کف قیمت بیت کوین نزدیک است در جا زدن ادامه دارد
در
خواندن در ۱ دقیقه

بازار ارزهای دیجیتال در رکود به سر می‌برد و دارایی‌های دیجیتال طی چند هفته گذشته در حال درجازدن هستند. این روند باعث شده تا اطمینان سرمایه‌گذاران نسبت به ادامه روند صعودی بازار تا حدی متزلزل شود.

تمامی تلاش‌ها برای جهش پایدار بازار در طول هفته‌های گذشته با فروش مواجه شده است. آخرین نمونه آن روز جمعه اتفاق افتاد که بیت کوین (BTC) به دلیل ناامیدی از انتظارات تورمی و اظهارات تند سیاست‌گذاران فدرال رزرو، تقریباً ۵ درصد ریخت و از ۶۳ هزار دلار به کمی بالاتر از ۶۰ هزار دلار نزول کرد.

فعالیت این بلاک ‌چین نیز نشان‌دهنده مشارکت پایین است. تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین به شدت کاهش یافته و اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار، دچار تورم شده است.

این وضعیت سابقه دارد

دوره فعلی شبیه به روند صعودی کند بیت کوین بین آوریل تا سپتامبر ۲۰۲۳ است که طی آن، این ارز دیجیتال به مدت شش ماه طاقت‌فرسا در محدوده ۲۵,۰۰۰ تا ۳۰,۰۰۰ دلار گیر کرده بود. در نهایت، ارزهای دیجیتال توانستند یک روند صعودی پرشتاب چند ماهه را حفظ کنند و بیت کوین در نهایت در مارس (اسفند) امسال به بالاترین حد خود رسید.

چارلز ادواردز، بنیان‌گذار صندوق پوشش ریسک ارز دیجیتال Capriole Investment، در پستی که روز پنجشنبه منتشر کرد، گفت: «بیت کوین در فازی قرار دارد که به شکل کشنده‌ای ملال‌آور است.»

او توضیح داد که این دوره درجازدن می‌تواند بین یک تا شش ماه طول بکشد و در این مدت، بیت کوین در محدوده قیمتی کوچکی با نوسان کم باقی خواهد ماند تا زمانی که مشارکت‌کنندگان بازار صبرشان تمام شود. ادواردز افزود: منفی‌ترین احساسات بازار درست پیش از پایان این دوره درجا‌زدن شکل می‌گیرد.

از نظر ادواردز: «هنگامی که به اندازه کافی از نوسانات کوچک بیت‌کوین خسته شدید، علایم رایجی را در بازار خواهید دید. از جمله این که معامله‌گران فکر می‌کنند اثر هاوینگ از قبل در قیمت لحاظ شده، بازار صعودی به پایان رسیده و باید بیت کوین خود را فروخته و در کف قیمتی سهام بخرید. این علائم و گرفتن پوزیشن Short یا فروش از سوی شما درست قبل از جهش بزرگ به اوج خود می‌رسد.»

کف قیمت بیت کوین نزدیک است

تحلیلگران Santiment معتقدند کف قیمت بیت کوین ممکن است نزدیک باشد. این شرکت تحلیل داده‌های ارز دیجیتال روز جمعه اعلام کرد: «معامله‌گران در آخرین عقب‌نشینی بیت کوین، تمایل ضعیفی برای خرید در کف قیمت نشان داده‌اند. به طور کلی، بی‌اعتمادی عموم، نشانه‌ای قوی از نزدیک بودن قیمت‌ها به کف است.»

تحلیلگران Bitfinex در گزارش روز جمعه خاطرنشان کردند که ضعف اخیر بیت کوین همزمان با افزایش ارزش شاخص دلار آمریکا و کاهش انتظارات برای کاهش نرخ بهره رخ داده است. به عقیده آن‌ها این رکود ممکن است تا اوایل تابستان ادامه یابد.

 

«ما انتظار داریم بازار در کوتاه مدت و در یک محیط با نوسان کم، تا زمان اجرای واقعی و تدریجی سیاست «کاهش نرخ بهره» در ماه ژوئن، دچار ابهام بماند.»

با این حال، سقوط دلار از اوج شش ماهه خود در هفته گذشته پس از نشست فدرال رزرو و گزارش ضعیف اشتغال – که همزمان با جهش بیت کوین از نزدیکی ۵۶ هزار دلار بود – نقطه عطفی در روند فعلی به شمار می‌رود و ضعیف‌تر شدن دلار می‌تواند از مرحله بعدی رشد بازار ارزهای دیجیتال حمایت کند.

نویسندگان این گزارش می‌گویند: «ما بر این باوریم که استحکام پایدار و بازپس‌گیری کف‌های قیمتی بیت کوین پس از نشست کمیته بازار باز فدرال (FOMC) و انتشار داده‌های بازار کار، همزمان با ضعف دلار، نشانه‌ای از یک تغییر رژیم است که ما را برای یک دوره بسیار صعودی برای بیت کوین در سه ماهه سوم یا چهارم سال آماده می‌کند.»

;