Skip to content
top banner

سبزی دوباره بیت‌کوین با تایید ETFهای اسپات در هنگ‌کنگ

تایید ETF های بیت کوین و اتریوم در هنگ کنگ
در
خواندن در ۱ دقیقه

بازار ارزهای دیجیتال روز گذشته با افزایش تنش‌ها میان ایران و اسرائیل دچار مشکل ریزش شد. به به نظر می‌رسد در شرایط فعلی این تنش‌ها در حال کاهش است.

 

  •  بیت‌کوین با کاهش تنش‌های منطقه‌ای به بالاتر از ۶۵،۰۰۰ دلار بازگشته است.
  •  معامله‌گران با تأیید ETFهای بیت‌کوین و اترویم در هنگ‌کنگ امیدواری بیشتری به آینده بازار پیدا کرده‌اند.

 

بیت کوین (BTC) امروز دوشنبه با خبر تایید ETFهای بیت‌کوین و اتریوم در هنگ‌کنگ به بالاتر از ۶۶،۰۰۰ دلار برگشت اما در زمان تنظیم این خبر حوالی ۶۵،۵۰۰ دلار معامه می‌شود. اتریوم هم بار دیگر به سطح ۳۲۰۰ دلار بازگشته است. بحران نظامی میان ایران و اسرائیل شنبه‌شب باعث ریزش سنگینی در بازار شد که طی آن بیت‌کوین تا حوالی ۶۰،۰۰۰ دلار عقب نشست و اتریوم به زیر ۳،۰۰۰ دلار سقوط کرد.

گفته می‌شود برخی کشورها در تلاش هستند تا از بزرگ‌تر شدن این بحران جلوگیری کنند. نماینده رسمی ایران در سازمان ملل نیز از پایان عملیات نظامی ایران در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری این کشور در سوریه خبر داد.

معامله‌گران در PolyMarket در روز ۲۷ فروردین تنها شانسی ۴ درصدی را برای پاسخ رژیم اسرائیل به ایران قاائل شده‌اند.

در اوج این درگیری ارز دیجیتال PAXG که طلای توکنیزه شده نامیده می‌شود ۲۰ درصد بالاتر از طلای فیزیکی مشاهده شد زیرا معامله‌گران بازار کریپتو برای پوشش ریسک به این ارز دیجیتال پناه بردند.

باید در نظر داشت که پیش از آغاز رسمی این تنش‌های نظامی و در روز قبل بازار خود در وضعیت کاهشی قرار داشت که این بحران باعث تشدید ریزش بازرا شد.

آرتور هیز کارشناس و متخصص ارزهای دیجیتال معتقد است‌: «با توجه به اینکه هاوینگ در زمانی انجام می‌شود که نقدینگی دلار در وضعیت جالبی قرار ندارد، ممکن است این امر باعث تهییج بیشتر بازار برای مثبت شدن شود.»

ماکسی پورت معتقد است راه‌اندازی ETFهای اسپات بیت‌ کوین و اتریوم در هنگ‌کنگ می‌تواند باعث تزریق ۲۵ میلیارد دلار تقاضا به بازار کریپتو شود.

در بخش معاملات اهرم دار تبدیل از رشد یا ریزش بیت‌کوین و اتریوم، ۱۰ برابر معاملات عادی سود کسب می‌کنید.