Skip to content

۹ میلیون دلار پول کلاهبرداران کریپتویی بازیابی شد!

توقیق دارایی ارز دیجیتال گروه غیرقانونی
در
خواندن در ۱ دقیقه

پلیس فدرال استرالیا (AFP) با رمزگشایی یک عبارت بازیابی (seed phrase) موفق به مصادره میلیون‌ها دلار ارز دیجیتال مرتبط با پلتفرم Ghost شد.

کارگروه توقیف دارایی‌های جنایی (CACT) که تحت هدایت پلیس فدرال استرالیا فعالیت می‌کند، در جریان یک تحقیق گسترده جنایی توانست ۹.۳ میلیون دلار ارز دیجیتال را توقیف کند. این تحقیق به منظور شناسایی و دستگیری مغز متفکر پشت پلتفرم Ghost انجام شده است.

برای کسانی که با Ghost آشنایی ندارند، این پلتفرم یک سیستم ارتباطی رمزنگاری شده است که برای فعالیت‌های جنایی استفاده می‌شد.

بر اساس بیانیه رسمی پلیس فدرال استرالیا، یک مرد ۳۲ ساله از شهر Narwee در تاریخ ۱۷ سپتامبر (۲۷ شهریور) در ارتباط با عملیات Kraken دستگیر و به چندین جرم از جمله حمایت از یک سازمان جنایی متهم شد.

یک کارشناس تحلیل CACT توانست با رمزگشایی عبارت بازیابی حساب ارز دیجیتال مظنون، به دارایی‌ها دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را توقیف کند. این دومین توقیف دارایی مرتبط با عملیات Kraken محسوب می‌شود.

طبق اعلام پلیس استرالیا، دستاوردهای عملیات Kraken شامل ۴۶ دستگیری، ۹۳ حکم بازرسی، جلوگیری از ۵۰ حادثه تهدیدآمیز جانی، و توقیف ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر غیرقانونی و ۲.۳۷ میلیون دلار پول نقد است.

کارگروه CACT که در سال ۲۰۱۲ تأسیس شد، با همکاری پلیس فدرال، اداره مالیات استرالیا (ATO) و سایر نهادها به ردیابی و توقیف دارایی‌های جنایی می‌پردازد. از سال ۲۰۱۹، این کارگروه موفق به محدود کردن بیش از ۱.۱ میلیارد دلار از عواید حاصل از کارهای غیرقانونی شده است.

اسکات ریون، فرمانده موقت AFP، در بیانیه‌ای گفت:

«توقیف این دارایی‌ها نشان‌دهنده توانایی‌های فنی و قدرتی است که پلیس فدرال و همکاران ما از طریق CACT در برخورد با جنایت سازمان‌یافته دارند. چه آن‌ها را در املاک، رمزارز یا پول نقد مخفی کرده باشید، ما دارایی‌های غیرقانونی شما را شناسایی کرده و از شما خواهیم گرفت تا هیچ چیزی برای شما باقی نماند!»

صرافی امن تبدیل امن‌ترین راهکارهای نگهداری دارایی‌های ارز دیجیتال در تبدیل
ثبت نام در صرافی تبدیل

دیدگاه‌ها

;