Skip to content
اخبار

طلوع همستر کامبت (Hamster Kombat): جایگزین جدید نات کوین که میلیون‌ها نفر را به سمت ارز دیجیتال هدایت می‌کند

بازی همستر کمبت
در
خواندن در ۲ دقیقه

بعد از نات کوین همستر کامبت بازی جدید تلگرامی است که می‌خواهد ارز دیجیتال خود را داشته باشد و طرفداران خیلی زیادی پیدا کرده است.

بازی «همستر کامبت» تلگرام در عرض چهار هفته، ۸ میلیون کاربر جذب کرده است. این موضوع نشان می‌دهد که بازی‌های ویدئویی می‌توانند به عنوان ابزاری قدرتمند برای پروژه‌های وب ۳ به منظور جذب مخاطب عمل کنند.

شما می‌توانید در بازی‌های تلگرامی، طراح شهری، رئیس مافیا یا مدیرعامل یک صرافی پررونق ارز دیجیتال باشید! اما جالب است که ببینیم چه تعداد بازی وب ۳ وجود دارند که این نقش‌های واقعی را به شما می‌دهند. عالی‌تر اینکه حالا پاداش‌ این بازی‌ها، علاوه بر پز دادن به دوستان، ارزش بیشتری هم پیدا کرده‌ است.

در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی، کاربران ساعت‌های بی‌پایانی را صرف ساختن شهری در بازی سیمز می‌کردند و دهکده کوچک خود را در کامپیوتر کم‌توان ویندوز ۹۵ خود به یک کلان‌شهر پررونق تبدیل می‌کردند. آنها مجبور بودند مدیریت انرژی، مسیرهای تأمین غذا و گرفتن حمایت مالی در این بازی را تجربه کنند.

اما اگر چند سالی جلو برویم به سال ۲۰۰۹ می‌رسیم که کاربران همگی مانند رئیس مافیا بودند و هر کدام یک مسلسل داشتند و مشغول بازی «جنگ‌های مافیایی» بودند، قدرت اثر شبکه‌ای توصیه‌های فیسبوک آن قدر زیاد بود که همه را به این سو می‌کشید. در آن سال‌ها دیدن حرکات دوستانتان در این شبکه اجتماعی شما را به پیوستن به بازی ترغیب می‌کرد/

تا اینکه فیسبوک با محدودهای زیادی که اعمال کرد، این دسته از بازی‌ها را سرکوب کرد.

تلگرام از این پلتفرم‌های اولیه شبکه اجتماعی درس‌هایی آموخته و حالت‌های جدیدی از بازی‌سازی را اضافه کرده است که اشتهای سیری‌ناپذیر جامعه‌ی ارزهای دیجیتال جذاب است. تلگرام که ۹۰۰ میلیون کاربر ماهانه دارد، ثابت کرده که بازی‌های کامپیوتری می‌توانند به پلتفرم بعدی جذب بازیکن/مشتری برای کمک به رشد یک کسب‌وکار مبتنی بر بلاک ‌چین تبدیل شوند.

پیام‌رسان تلگرام بیش از ده سال است که وجود دارد. برادران نیکولای و پاول دوروف، این پلتفرم پیام‌رسان رمزگذاری‌شده را در سال ۲۰۱۳ ایجاد کردند و اندکی پس از آن، صد هزار کاربر را در این پلتفرم نوپا به خود جذب نمودند.

امروز، این تعداد به نزدیک یک میلیارد رسیده است و این پلتفرم هر چند کاملاً غیرمتمرکز نیست، اما ترکیب رمزگذاری قوی و امنیت ذخیره‌سازی توزیع‌شده، آن را به گزینه‌ای محبوب در میان جامعه ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است. البته که این دلایل قبل از ورود همستر کومبت (Hamster kombat) به این پلتفرم بود.

مخاطب ارز دیجیتال در تلگرام

تا به امروز ربات‌های تلگرامی متعدد ارز دیجیتال وجود داشته است: خدماتی مانند سازندگان میم و گیف تا ربات‌های اعلان گیت‌هاب، تا ادغام‌ جیمیل و اسپاتیفای.

اما حوزه‌ای کاربردی که مخاطبان ارز دیجیتال به شکل ویژه‌ای به آن علاقه نشان داده‌اند، بازی‌سازی است. از BonkBot که در طول فصل اخیر میم‌کوین‌های سولانا امکان معامله سریع و ساده ارز دیجیتال را فراهم می‌کرد تا نات کوین که پس از پشت سر گذاشتن ۳۵ میلیون بازیکن که از ژانویه تا آوریل روی بازی مبتنی بر تلگرام کار می‌کردند، به ارزش کل بازار یک میلیارد دلاری دست یافت.

 درس واضح: کاربرد + سرگرمی + ارز دیجیتال، در این پیام‌رسان به خوبی جواب می‌دهد.

 

ارز دیجیتال نات کوین خرید و فروش نات کوین را در صرافی تبدیل شروع کنید
معامله نات کوین

 

همستر کامبت وارد می‌شود

آخرین موردی که با این الگو در میان کاربران داغ  و پرکاربرد شده، همستر کومبت است. این برنامه تنها در زمانی معادل چهار هفته به بیش از ۸ میلیون بازیکن رسیده است، که بیش از ۳ میلیون نفر از آنها به صورت روزانه بازی می‌کنند.

فرضیه‌ی همستر کومبات کاملاً سرراست است. شما مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال منتخب خود (بایننس، اوکیکس، مکس سی و دیگران) هستید. در ابتدا، تنها کاری که انجام می‌دهید ضربه زدن به همستر روی صفحه برای شروع کسب امتیاز است. به محض اینکه امتیازهای موجود تمام شوند، دوباره شروع به شمارش معکوس می‌کنند و شما را تشویق می‌کنند تا برگردید و برای دریافت امتیاز بیشتر ضربه بزنید.

همستر کمبت Hamster Kombat

هنگامی که به اندازه کافی امتیاز جمع‌آوری کردید، شما به عنوان مدیرعامل می‌توانید ارز خود را به کار بگیرید. می‌توانید امتیازهای خود را در جفت‌ ارزهای بیت‌کوین و اتریوم قرار دهید که به شما بازدهی ساعتی می‌دهد. می‌توانید آن را صرف CoinTelegraph (یا CoinDesk، اگر به سطح ۱۰ برسید) یا ارتقاء امنیتی KYC (احراز هویت مشتری) یا AML (ضد پولشویی) خود کنید. هر انتخاب برای شما سود ساعتی بیشتری به همراه می‌آورد تا بتوانید به صورت غیرفعال درآمد کسب کنید و ارز بیشتری را برای رشد صرافی تخیلی خود به کار بگیرید.

 

بازی Hamster Kombat وایرال می شود

از دیدگاه بازاریابی، هرچه بیشتر این بازی را با دوستانتان به اشتراک بگذارید، به کانال‌های مرتبط بیشتری بپیوندید، و هر چه بیشتر برای رشد تجارت خود درآمد کسب کنید، بهتر است. از این رو، پوشش SocialFi باعث می‌شود این بازی بسیار وایرال شود. تجربه نشان داده که اگر در این بازی عضو شوید نمی‌توانید جلوی خودتان را بگیرید و آن را برای دوستانتان نفرستید چون ارز بیشتری برای گسترش امپراتوری خودتان هدیه می‌گیرید و بازی تمام وجودتان را تسخیر می‌کند.

همستر کومبت به پروژه‌های همکار (پروژه‌های رمز ارزی) این امکان را می‌دهد تا «کارت» بخرند و بازیکنان با انجام دادن کارهایی، ارز بیشتری در ساعت به دست آورند. عضویت در کانال تلگرامی یک پروژه همکار ممکن است ۱۵۰۰۰ امتیاز هزینه داشته باشد. اما با توجه به اینکه هر ساعت ۳۰۰۰ امتیاز به شما باز می‌گرداند، این مبلغ ظرف ۵ ساعت بازی فعالانه «جبران» می‌شود. یکی از این پروژه‌های همکار که یک بلاک‌چین بازی جدید است، تنها چند روز پس از راه‌اندازی با همستر کومبت، شاهد افزایش تعداد مشترکین تلگرام خود به بیش از ۱.۲ میلیون نفر شد. این جذب فوق‌العاده سریع کاربر در اکوسیستمی که توجه و کاربران به شدت در آن مورد تقاضا است، بسیار جذاب است.

مشاور بازاریابی همستر کومبت و مجری یک کانال محبوب رمزنگاری در یوتیوب می‌گوید: این پروژه در ۲۵ مارس سال جاری (۶ فروردین) راه‌اندازی شده و تنها ۱۱ روز طول کشیده است تا به ۱ میلیون بازیکن برسد. از آن زمان تاکنون، تعداد بازیکنان به بیش از ۸ میلیون نفر رسیده است. به گفته او ۲.۸ میلیون کاربر به صورت روزانه در این پلتفرم بازی کرده و به طور متوسط ​​۵۲ دقیقه در روز را صرف این بازی می‌کنند. این برای یک بازی جدید که مستقیماً به یک پلتفرم رسانه‌های اجتماعی گره خورده است، خیلی حیرت‌انگیز است.

هنگامی که درباره ریشه بازی سؤال شد، آنوفرکیف گفت که  از بازی ده ساله‌ای به نام «USA Simulator» الهام گرفته است. این یک بازی که قابل اجرا در iOS/Android است، اواسط دهه ۲۰۱۰ به وجود آمده و در آن شما در نقش یک سیاستمدار بازی می‌کنید، با این هدف که «کشور خود را توسعه دهید، حوزه نفوذ خود را گسترش دهید و کشور را به سلطه جهانی برسانید!». او می‌گوید که بنیان‌گذاران همستر کامبت از این بازی الهام گرفته و آن را به طور خاص برای صنعت ارز دیجیتال بازطراحی کرده‌اند و به کاربران اجازه می‌دهند تا خود را جای CZ (بایننس) یا برایان آرمسترانگ (کوین‌بیس) بگذارند.

پیشنهاد دهان به دهان

آنوفرکیف می‌گوید: «اثر وایرال این بازی از ۳ اشتراک جدید به ازای هر بازیکن شروع شد و اکنون این عدد به حدود ۱۵ رسیده است.» «مکانیزم‌های درون بازی، شما را به دعوت از دوستان تشویق می‌کند و ما در مناطق خاصی این مشکل را مشاهده کردیم که در آنجا تعداد زیادی از اینفلوئنسرها شروع به تبلیغ این بازی کردند و افراد عادی دیگر مخاطب کافی برای دعوت ندارند.» تیم آنوفرکیف برای چند صد هزار کاربر اول روی مخاطبان اینفلوئنسر تمرکز کردند، اما پس از آن اثر شبکه‌ای کنترل را به دست گرفت. او خاطرنشان می‌کند: «تلگرام در بین کاربران ارز دیجیتال بسیار محبوب است و برنامه پیام‌رسان شماره یک برای این مخاطب محسوب می‌شود.»

تون (The Open Network)، بلاک‌چین لایه اولی است که از سوی تلگرام ایجاد شد، اما اکنون به طور مستقل از این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کند و اخیراً شاهد استقبالی جدی بوده است و توکن تون کوین (TON) نیز همراه با آن در حال رشد است. اما آنوفرکیف می‌گوید که پروژه همستر کامبت (Hamster Kombat) توکن ارز دیجیتال خود را روی شبکه بایننس اسمارت چین عرضه خواهد کرد و تاریخ هدف انتشار آن پایان ماه مه (۱۱خرداد) است.

 

منبع: Coindesk

دیدگاه‌ها

;