Skip to content

بیش از ۲۰ هک ارز دیجیتال در ماه گذشته؛ چقدر سرقت شد؟

هک ارز دیجیتال در ماه سپتامبر
در
خواندن در ۱ دقیقه

در ماه سپتامبر ۲۰۲۴، سه پلتفرم ارز دیجیتال BingX، Penpie، و Indodax هدف حملات هکری بزرگی قرار گرفتند و در مجموع حدود ۹۲ میلیون دلار از دارایی‌های دیجیتال خود را از دست دادند.

شرکت امنیت بلاکچین PeckShield گزارش داد که در ماه سپتامبر بیش از ۲۰ حمله هکری در فضای کریپتو رخ داده و خساراتی بالغ بر ۱۲۰ میلیون دلار ایجاد کرده است. این مبلغ شامل ۳۲.۴ میلیون دلار از رپد اتریوم Spark (spWETH) نمی‌شود که در حمله فیشینگ در تاریخ ۲۷ سپتامبر  به سرقت رفت.

بیشترین خسارت‌ها: BingX، Penpie، و Indodax

طبق گزارش CryptoPotato، برخی از بزرگ‌ترین حملات ماه گذشته شامل سرقت ۴۴ میلیون دلاری از BingX، ۲۷ میلیون دلار از Penpie و ۲۱ میلیون دلار از Indodax بوده است.

در حمله BingX که در ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) رخ داد، PeckShield ابتدا هشدار داد که ۱۳.۵ میلیون دلار دارایی به طور مشکوکی از این صرافی خارج شده است. اما بررسی‌های بعدی نشان داد که خسارت واقعی بین ۴۴ تا ۵۲ میلیون دلار بوده است. این صرافی مستقر در سنگاپور در واکنش به این حمله اعلام کرد که این ضررها را که به نظر آن‌ها «جزئی» است، جبران خواهد کرد.

حمله Penpie که در ۳ سپتامبر رخ داد، یکی از نخستین حملات ماه بود. هکر با استفاده از یک آسیب‌پذیری در سیستم محافظت از reentrancy توانست بازاری جعلی ایجاد کند و با سوءاستفاده از سیستم پاداش پلتفرم، ۱۱,۱۱۳.۶ اتریوم به سرقت ببرد.

در ماجرای Indodax، این صرافی اندونزیایی از طریق سیستم برداشت هدف قرار گرفت و مقادیر قابل توجهی از بیت ‌کوین، ترون (TRX)، پالیگان (MATIC)، و شیبا اینو (SHIB) به سرقت رفت.

حملات کوچکتر

برخی دیگر از پلتفرم‌ها که با حملات کوچکتری در ماه سپتامبر مواجه شدند عبارتند از DeltaPrime که ۵.۹۸ میلیون دلار ضرر کرد و Truflation که ۵.۶ میلیون دلار خسارت دید.

Onyx، یکی از فورک‌های Compound Finance، نیز در ماه سپتامبر ۳.۸ میلیون دلار از دست داد.

دیدگاه‌ها

;