Skip to content

علت خاموشی ۷ ساعته بلاکچین تون چه بود؟

خاموشی بلاکچین TON
در
خواندن در ۲ دقیقه

بلاک‌چین TON از بامداد امروز با یک قطعی ۷ ساعته مواجه شد

بلاک‌چین The Open Network (TON) بامداد امروز دچار اختلال شد و به مدت بیش از ۷  ساعت هیچ تراکنشی را پردازش نکرد. این اختلال به بار غیرطبیعی روی شبکه نسبت داده شده است که منجر به از دست رفتن فرایند اجماع شده است.

بر اساس داده‌های زنجیره‌ای، بلاک‌چین تون پس از شش ساعت عدم پردازش تراکنش، دچار قطعی شد. داده‌های Tonscan نشان داد که این بلاک‌چین مرتبط با تلگرام در حدود ساعت ۰۱:۳۰ بامداد به وقت تهران تولید بلاک‌های جدید را متوقف کرد. با تشدید این توقف، صرافی‌های بایننس و Bybit به طور موقت واریز و برداشت‌ این شبکه را متوقف کردند.

TON در پستی در X اعلام کرد: «بلاک‌چین TON در حال حاضر در تولید بلاک دچار اختلال است. این مشکل به دلیل بار غیرطبیعی بر روی TON، به وجود آمده است. چندین اعتبارسنج قادر به پاک‌سازی پایگاه‌داده تراکنش‌های قدیمی نبوده‌اند که منجر به از دست رفتن اجماع شده است.»

گروه وضعیت TON در تلگرام گزارش داد که اعتبارسنج‌ها مجبور شدند در حدود همان زمان نودها را ری‌استارت کنند تا شبکه به حالت طبیعی خود بازگردد.

در ادامه آمده است: «تا کنون، تعداد کافی از اعتبارسنج‌ها نودهای خود را با پرچم‌های صحیح ری‌استارت نکرده‌اند. اگر نودهای خود را با پرچم‌های جدید ری‌استارت نکرده‌اید، لطفاً هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهید.»

یک کاربر شبکه اجتماعی X به نام @maverickqe که ادعا می‌کند مشاور استراتژیک جامعه TON است، پیش‌تر گفته بود که ایردراپ توکن DOGS باعث افزایش تراکنش‌ها و بار روی شبکه شده است. این کاربر نوشت: « بسیاری از اعتبارسنج‌ها مدت زیادی تحت فشار قرار گرفتند تا اجماع را از دست برود.»

حوالی ساعت ۹ صبح به صورت رسمی اعلام شد که بلاکچین به وضعیت طبیعی خود باز گشته است.

توکن داگز (DOGS) که بر پایه تلگرام توسعه یافته و توجه زیادی را در جامعه کریپتو جلب کرده است چرا که توسعه‌دهندگان آن برنامه‌هایی برای گسترش کاربرد توکن در اکوسیستم تلگرام مطرح کرده‌اند. ایردراپ DOGS روز دوشنبه آغاز شد و اعلام کرد که ۸۱.۵٪ از عرضه ثابت ۵۵۰ میلیارد توکن به اعضای جامعه اختصاص خواهد یافت.

این وضعیت پس از دستگیری پاول دوروف، بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام توسط مقامات فرانسوی در هفته گذشته، به وجود آمد که باعث واکنش گسترده‌ای از سوی جوامع تلگرام و TON شد.

 

در همین حال، توکن بومی شبکه، تون کوین (TON)، در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۵٪ افت داشت و حوالی ۵.۵ دلار معامله شد، که با افت ۶ درصدی بیت‌کوین در همین بازه چندان بد به نظر نمی‌رسد.

ارز دیجیتال داگز خریدوفروش و نقد کردن داگز در بازارهای تومانی و تتری تبدیل
خریدوفروش داگز

دیدگاه‌ها

;