Skip to content

لطف جدید ایلان ماسک به جامعه دوج کوین؛ جهش ۲۰ درصدی بزرگ‌ترین میم‌کوین بازار

پرداخت با دوج برای تسلا جهش ۲۰ درصدی دوج کوین
در
خواندن در ۱ دقیقه

تسلا، متعلق به ایلان ماسک کارآفرین و سرمایه‌دار مشهور جهان، ارز دیجیتال دوج‌ کوین را به‌عنوان روش پرداخت مورد استفاده قرار داد و قیمت دوج‌کوین ۲۰ درصد جهش کرد.

بر اساس موراد منتشر شده در بخش پرسش‌های متداول وب‌سایت رسمی تسلا، ایلان ماسک کارآفرین مشهور و مدیرعامل تسلا، دوج‌کوین را به‌عنوان روش پرداخت برای برخی از محصولات تسلا اضافه کرده است. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که ایلان ماسک یک ماه پیش احتمال پذیرش دوج ‌کوین به‌عنوان روش پرداخت رسمی برای خودروهایش را در آینده‌ای نزدیک مطرح کرده بود.

معامله‌گران بلافاصله به این خبر واکنش نشان دادند و قیمت دوج‌کوین در روز گذشته بیش از ۲۰ درصد جهش کرد و در حال حاضر با قیمت ۰.۱۶ دلار معامله می‌شود. با وجود هیجان ایجاد شده در جامعه ارزهای دیجیتال، تسلا هنوز تأیید نکرده که آیا دوج‌کوین برای خرید خودروهای تسلا هم پذیرفته می‌شود یا خیر.

دوج‌کوین به‌عنوان یکی از گزینه‌های پرداخت در وب‌سایت تسلا ظاهر می‌شود

شرکت تسلا، تولیدکننده خودروهای برقی متعلق به ایلان ماسک، پذیرش دوج‌ کوین را به‌عنوان روش پرداخت در فروشگاه‌های خود آغاز کرده است. بر اساس موارد مندرج در صفحه‌ی پشتیبانی دوج‌ کوین در وب‌سایت تسلا، مشتریان باید به نماد دوج ‌کوین در کنار دکمه‌ی «سفارش» برای محصولاتی که با این ارز قابل خریداری هستند، توجه کنند. آخرین به‌روزرسانی این صفحه دیروز، ۴ مه (۱۵ اردیبهشت)، انجام شده است.

محصولات تسلا فقط از طریق کیف پول رز دیجیتال دوج‌ کوین قابل خریداری هستند. بر اساس آنچه در بخش پرسش‌های متداول آمده است، «تمام محصولات واجد شرایط تسلا به‌طور واضح با دوج‌ کوین قیمت‌گذاری می‌ شوند. این قیمت شامل تمام مالیات‌های قابل اعمال خواهد بود.»

با این حال، هنگام پرداخت با دوج‌کوین شرایطی وجود دارد، از جمله:

  • عدم پذیرش پرداخت از چندین کیف پول برای یک سفارش واحد.
  • لغو سفارش پس از ثبت امکان‌پذیر نیست.
  • بازگشت کالا برای محصولاتی که با دوج‌کوین خریداری شده‌اند، قابل اعمال نیست.

«تسلا تنها ارز دیجیتال دوج‌ کوین را می‌پذیرد. تسلا نمی‌تواند هیچ دارایی دیجیتال دیگری را دریافت کند یا تشخیص دهد. اطمینان حاصل کنید که خرید خود را با دوج‌ کوین انجام می‌دهید.»

در ماه مارس (اسفند ماه)، ایلان ماسک در جمعی در Gigafactory تسلا در نزدیکی برلین آلمان، درباره این میم کوین صحبت کرد و هنگامی که از او پرسیده شد چه زمانی تسلا شروع به پذیرش دوج‌ کوین به‌عنوان روش پرداخت می‌کند، ماسک گفت که فکر می‌کند این شرکت «باید آن را در ‌‌نهایت‌ فعال کند.»

قیمت دوج‌کوین بیش از ۲۰ درصد جهش کرد

قیمت دوج ‌کوین در روز گذشته بیش از ۲۰ درصد جهش کرد و در حال حاضر با قیمت ۰.۱۶ دلار معامله می‌شود. حجم معاملات در روز گذشته بیش از ۹۰ درصد افزایش یافت که نشان‌دهنده‌ توجه گسترده‌ی معامله‌گران به این ارز است.

;