Skip to content

سناریوهای احتمالی بیت کوین در هفته آینده 

سناریوهای احتمالی بیت کوین در هفته آینده
در
خواندن در ۱ دقیقه

حرکت صعودی اخیر بیت کوین پیش از رسیدن به مرز ۳۷ هزار دلار با مقاومت مواجه شد. در حال حاضر روند قیمتی BTC بین ۳۷ تا ۳۵ هزار دلار در حال نوسان و تثبیت است. خروج از این محدوده بحرانی، مسیر بعدی بیت‌کوین را مشخص می‌کند.

نمودار روزانه

نمودار روزانه بیت کوین

علی‌رغم وجود چندین سیگنال صعودی که نشان‌دهنده افزایش تقاضا هستند، سناریوی تصحیح تثبیت کوتاه‌مدت با اصلاحات جزئی عملی‌تر به نظر می‌رسد. خریداران در منطقه حمایتی ۳۵ دلار منتظر فرصت خرید هستند.

نمودار ۴ ساعته

نمودار ۴ ساعته بیت کوین

در این نمودار قیمت بیت‌کوین حول مقاومت ۳۵ هزار دلار قرار دارد و در نهایت وارد فاز تثبیت شد. اگرچه BTC توانست از این مقاومت فراتر رفته و به ۳۷ هزار دلار برسد، اما  در این روند الگوی گوه صعودی تشکیل شد. در نهایت، تلاش برای نقض این سطح با افزایش عرضه مواجه و منجر به کاهش قیمت شد.

درصورتی‌که فروشندگان کنترل بازار را در دست بگیرند، ممکن است یک روند نزولی طولانی رخ دهد و قیمت بیت کوین به پایین‌تر از الگوی گوه صعودی هدایت شود. سطح پشتیبانی کلیدی در چنین سناریویی ۳۲۳۰۰ دلار است.

آنالیز داده‌های آن چین

روند صعودی اخیر بیت کوین به طور قابل‌توجهی تحت‌تأثیر بازار آتی قرار گرفته است. از این رو، برای اطمینان از پایداری این روند صعودی مداوم، حفظ شرایط مطلوب برای بازار  بسیار مهم است.

نمودار میانگین متحرک ۳۰ روزه، نرخ تامین مالی بیت کوین را نشان می دهد که معیاری حیاتی برای ارزیابی احساسات در بازار آتی شمرده می‌شود. این نرخ‌ها نشان دهنده تسلط معامله‌گران با موقعیت بلند مدت است که مایل به پرداخت وجه به معامله گران کوتاه مدت هستند.

در طول دوره افزایش قابل‌توجه قیمت بیت‌کوین، معیار نرخ تأمین مالی یک روند صعودی قوی را نشان داد که نشان‌دهنده علاقه خرید معامله‌گران در بازار آتی است. این روند مثبت با روند صعودی اخیر در بازار مطابقت دارد و نشان می‌دهد که اکثریت شرکت‌کنندگان به دنبال بهترین فرصت برای خرید بیت کوین هستند. این احساسات، پتانسیل بیت‌کوین برای رشد بیشتر را نشان می‌دهد.

 

با این حال، مهم است که توجه داشته باشیم که یک بازار آتی بیش از حد هیجانی، خبر از یک رویداد طولانی‌مدت را می‌دهد. یک تغییر مسیر جزئی قیمت می‌تواند باعث ایجاد یک آبشار کوتاه‌مدت و منجر به ایجاد موقعیت‌های خرید شود. در نهایت، بهتر است با استفاده از استراتژی‌های مدیریت ریست در این شرایط پر نوسان بازار، بهترین تصمیم‌گیری را داشته باشید.

;