Skip to content
top banner

صرافی بدنام کریپتویی باز هم کلاهبرداری کرد!

پس دادن بدهی های بیت کوینی صرافی ورشکسته مت گاکس
در
خواندن در ۱ دقیقه

صرافی ارز دیجیتال مت‌ گاکس (Mt.Gox) که در سال ۲۰۱۴ در پی یک هک بزرگ که سال ۲۰۱۱ اتفاق افتاده بود با ورشکستگی مواجه شد حالا پس از ۱۳ سال، از بازگرداندن بخشی از دارایی‌های کاربران خبر داده است.

این صرافی از توزیع حدود ۹ میلیارد دلار دارایی بین مال‌باختگان پرده برداشته است که این افراد می‌توانند انتخاب کنند دارایی خود را به صورت وجه نقد یا بیت‌ کوین و بیت‌ کوین‌ کش دریافت کنند.

این در حالی است که در زمان هک این صرافی در سال ۲۰۱۱ حدود ۹۴۰،۰۰۰ بیت‌کوین از مت گاکس سرقت شد که آن زمان حدود ۶۴ میلیون دلار قیمت داشت. حالا با گذشت این همه سال قیمت بیت‌کوین رشد بسیار زیادی کرده است و ارزش تقریبی آن بیت‌کوین‌های دزدیده شده به بیش از  ۵۷ میلیارد دلار می‌رسد‌ اما مت گاکس تنها ۹ میلیارد دلار آن را پس خواهد داد.

البته بسیاری از کاربران از پس گرفتن همین مقدار دارایی هم خوشحال هستند چون احتمالا اگر بیت‌کوین‌ها را در اختیار داشتند در قیمت‌های خیلی پایین‌تری آن را فروخته بودند.

حالا با توجه به مسائل مالیاتی بسیاری از طلبکاران تصمیم گرفته‌اند به جای پول نقد بیت‌کوین در یافت کنند و به همین دلیل برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند آنقدر که بازار از توزیع دارایی‌های MT.Gox ترسیده است با فشار فروش مواجه نخواهیم شد.

برخی از این افراد با گرو گذاشتن دارایی بیت‌کوینی خود اقدام به گرفتن وام دلاری می‌کنند که مشکلات مالیاتی را نیز برای آنها به دنبال نخواهد داشت.

ارز دیجیتال بیت کوین خرید و فروش بیت کوین در بازارهای تومانی و تتری تبدیل
خرید بیت کوین

دیدگاه‌ها